The trip to Spain

This slideshow requires JavaScript.

Έκθεση για την μετακίνηση στην Ισπανία

στo Torre Pacheco της Murcia

στα πλαίσια του προγράμματος Comenius

ThermalspringsinEurope.

Το Σάββατο 22/10/2011 μετά από 6 περίπου ώρες καθυστέρηση της πτήσης φθάσαμε στο ξενοδοχείο στη Μαδρίτη στις 3:00 το πρωί της Κυριακής. Την Κυριακή λόγω της ταλαιπωρίας περιορίσαμε τις επισκέψεις που είχαμε προγραμματίσει.

Επισκεφθήκαμε μόνο το Μουσείο Reina Sofia όπου μεταξύ των άλλων στην αίθουσα Picasso θαυμάσαμε τον τεράστιο πίνακα της Γκουέρνικα.

Την υπόλοιπη ημέρα περιηγηθήκαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό Renfe όπου βγάλαμε και τα εισιτήρια για το Torre Pacheco, και το κέντρο της Μαδρίτης όπου και δοκιμάσαμε τα περίφημα Tapas (διάφορα μεζεδάκια από κρέας ή ψαρικά). Το βράδυ στην πλατεία Mayor παρακολουθήσαμε διάφορα τοπικά πολιτιστικά δρώμενα.

Τη Δευτέρα 24/10/2011 μετά από μια μικρή ταλαιπωρία με το τρένο φθάσαμε στο Torre Pacheco στις 8 το βράδυ. Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν 3 χιλ. έξω από την πόλη και είναι ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων με πισίνες και εγκαταστάσεις spa.

Οι ομάδες συναντήθηκαν και γευμάτισαν σε κλίμα φιλικό και ευχάριστο, οι μαθητές γνωρίσανε τα μέλη των ομάδων και συζητήσαμε για το πρόγραμμα της εβδομάδας.

Την Τρίτη 25/10/2011 μεταφερθήκαμε στο σχολείο όπου όλες οι ομάδες παρουσίασαν τις εργασίες τους για το δεύτερο μέρος του προγράμματος που ήταν η εξέλιξη των λουτροπόλεων στην Νεώτερη Ελλάδα.

Μετά το τέλος των εργασιών περιηγηθήκαμε στην μικρή πόλη, επισκεφθήκαμε την βιβλιοθήκη όπου μας χάρισαν και  ένα βιβλίο και επιστρέψαμε στο σχολείο όπου μας είχαν προετοιμάσει τραπέζι με τοπικά φαγητά που είχαν μαγειρέψει οι συνάδελφοι Ισπανοί καθώς και ένα τεράστιο ταψί Παέγια με χοιρινό.

Το απόγευμα πήγαμε να επισκεφθούμε τα νησιά La Manga μια ιδιαίτερη περιοχή της Murcia. Τα νησιά αυτά σχηματίζουν μια αλυσίδα απέναντι από την ξηρά και σχεδόν δημιουργούν μια κλειστή λίμνη.

Φάγαμε εκεί σε μια ψαροταβέρνα όπου τα φρέσκα θαλασσινά μας θύμισαν τα δικά μας καλοκαιρινά βράδια στις ψαροταβέρνες, εκτός βέβαια από το ούζο, ποτό που δεν γνωρίζουν οι Ισπανοί.

Την Τετάρτη 26/10/20011 επισκεφθήκαμε από το πρωί την Καρθαγένη, σημαντικό λιμάνι της Ισπανίας που  προστατεύεται από μεγάλο Κάστρο.

Περιηγηθήκαμε στο Κάστρο, στο μουσείο, στο  Ρωμαϊκό θέατρο  στο παλιό Δημαρχείο στον υπόγειο Ρωμαϊκό δρόμο που έχει σωθεί και φάγαμε σε ψαροταβέρνα της περιοχής. Η Καρθαγένη όπως πολλές παλιές πόλεις της Ισπανίας είναι διατηρημένη σε μεγάλο βαθμό αλλά πολλές μοντέρνες προσθήκες αλλοιώνουν σε πολλά σημεία το τοπίο.

Την Πέμπτη 27/10/2011επισκεφθήκαμε το  Αρχαιολογικό Μουσείο  στην Alhama όπου υπάρχουν εκθέματα αλλά και λουτρά διατηρημένα σε άριστη κατάσταση. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τα Ιαματικά Λουτρά της Archena (Balneario de Archena) όπου μείναμε μέχρι αργά το απόγευμα.

Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο Thermal Resort στην Ισπανία. Περιτριγυρισμένο από μικρά βουνά, μοιάζει με μικρή κοιλάδα. Διαθέτει 8000τμ. χώρους με 4 εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες που διαθέτουν πίδακες και ρεύματα νερού, τρία ξενοδοχεία του 19ου αιώνα αναπαλαιωμένα, γυμναστήριο, φυσιοθεραπευτήριο, ιατρείο κτλ. Στα υπόγεια του ξενοδοχείου λειτουργούν τα παλαιά λουτρά. Εκεί αισθάνεσαι μόλις μπεις τη έντονη μυρωδιά του θείου καθώς και την υψηλή θερμοκρασία και υγρασία που αναδύεται από τις υπόγειες πηγές.

Ήταν μια ευχάριστη περιήγηση όπου αισθανόσουν ότι βρισκόσουν σε άλλη εποχή πράγμα που σε χαλάρωνε και σου έφτιαχνε καλή διάθεση.

Την Παρασκευή 28/10/2011 το πρωί επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο του Torre Pacheco όπου μας περίμενε ο Δήμαρχος Don Daniel García αλλά και το τοπικό ραδιόφωνο που αναμετάδωσε τη συνάντηση.  Στη συνέχεια ταξιδέψαμε στην Jumilla όπου επισκεφθήκαμε το τοπικό οινοποιείο και δοκιμάσαμε το κρασί του.

Στη συνέχεια επιστρέψαμε να γευματίσουμε στη Mourcia την πρωτεύουσα της περιοχής όπου είχαμε ένα εξαιρετικό γεύμα και στη συνέχεια οι μαθητές του σχολείου μας ξενάγησαν στον Καθεδρικό ναό, και στο ιστορικό κέντρο. Δυστυχώς μας έμεινε λίγη ώρα να περιηγηθούμε την πόλη που είναι πολύ όμορφη και τη διασχίζει ποταμός.

Το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να αποχαιρετιστούμε με ένα πάρτι που οργάνωσε το σχολείο στο χώρο του ξενοδοχείου.

Το Σάββατο 29/10/2011 ξεκινήσαμε για το ταξίδι της επιστροφής που ευτυχώς πραγματοποιήθηκε χωρίς απρόοπτα και αργά το βράδυ προσγειωθήκαμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

(Για την έκθεση αυτή χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα από το ημερολόγιο των μαθητών)

Παιδαγωγικά οφέλη και συμπεράσματα

Η τρίτη αυτή κατά σειρά μετακίνησή μας χαρακτηρίστηκε από αρκετά απρόοπτα που ανέτρεψαν μερικά σημεία του ταξιδιού μας, έδωσαν όμως στους μαθητές την ευκαιρία να διαπιστώσουν πράγματα που σε ένα οργανωμένο ταξίδι δεν θα είχαν ανακαλύψει.

Λειτουργώντας κυρίως σαν ταξιδευτές και λιγότερο σαν τουρίστες ανακαλύψαμε τις πραγματικές συνήθειες και συνθήκες ζωής κυρίως στα μέρη που επισκεφθήκαμε όπως η Μαδρίτη και η Μούρθια.

Η φιλοξενία του σχολείου ήταν ιδιαίτερα ζεστή και οι Ισπανοί μαθητές ευχάριστοι, ευγενικοί και δημιουργικοί. Οι ομάδες έχουν δεθεί πλέον με φιλικούς δεσμούς και πραγματικά το πρόγραμμα θυμίζει περισσότερο μεγάλη παρέα φίλων με παιδιά που ασχολούνται με κοινά ενδιαφέροντα.

Το δεύτερο αυτό τμήμα του προγράμματος περιελάμβανε την εξέλιξη των θερμών πηγών και λουτροπόλεων και εμείς παρουσιάσαμε εκτός από το κείμενο, σαν μελέτη περίπτωσης, το Λουτράκι και την Αιδηψό μέσα από παλιές  και νέες φωτογραφίες πλαισιωμένο από τραγούδια πριν και μετά τον πόλεμο.

Το υλικό το ανεβάζουμε στο blog του προγράμματος:  www.thermalsprings.wordpress.com

Οι μαθητές βρέθηκαν για πρώτη φορά με συνομήλικούς τους που έπρεπε να συνεννοηθούν σε άλλη γλώσσα. Οι ίδιοι περιγράφουν πολύ γλαφυρά την εμπειρία αυτή όχι μόνο στο μέρος του προγράμματος αλλά και στο σύνολο του ταξιδιού:

«Ήταν πρώτη φορά που βρέθηκα σε ένα μακρινό μέρος χωρίς τους γονείς μου, είδα ένα άλλο σχολείο και σύγκρινα τα εκπαιδευτικά μας συστήματα, μου θύμισε τη χώρα μας το καλοκαίρι στις ταβέρνες με τα θαλασσινά, τελικά είναι πολύ σημαντικά τα ιαματικά λουτρά, το κρασί και ο καφές τους πολύ δυνατός, δεν εξυπηρετούν τους τουρίστες, δεν μιλούν αγγλικά, εμείς κυρία μιλάμε πολύ καλύτερα  και παρατήρησα ότι εδώ όλοι μα όλοι, οδηγοί και συνεπιβάτες μοτοσυκλετών  φορούν τα κράνη τους!».

Στην παιδαγωγική ομάδα συμμετείχαν από πλευράς καθηγητών οι: